JJproject’s Biography

بیوگرافی جی جی پروجکت

.

اسم گروه:
جی جی پروجکت / 제이제이 프로젝트 / JJ Project

اعضا:
ایم جه بوم
پارک جینیونگ

ملیت:
کره جنوبی

سال های فعالیت:
از سال ۲۰۱۲ تا کنون

کمپانی:
JYP Entertainment

فندوم:
Joyous


توضیحات:

ایم جه بوم و پارک جینیونگ هر دو در پنجمین اودیشن همگانی JYP که در تاریخ بیستم سپتامبر سال ۲۰۰۹ برگزار شد مشترکا مقام اول رو به دست آوردند. در طول تاریخ اودیشن این اولین بار بوده که دو نفر به صورت مشترک به عنوان نفر اول انتخاب میشدن. از کمی قبل هر متقاضی اودیشن به صورت انفرادی مورد بررسی قرار گرفته بوده و بعد از طی کردن مراحل اولیه برای مرحله ی نهایی باید به صورت گروهی در زمینه های مختلف (از جمله آواز، رقص، مدلینگ و …) به رقابت میپرداختن. جه بوم و جینیونگ در قالب یک گروه دو نفره در بخش رقص با اجرای دو آهنگ Turn around and look at me از گروه DEUX و Balloons از گروه TVXQ از بین هزاران رقابت دهنده به عنوان نفر اول انتخاب شدن و از همون زمان رسما کاراموز JYP  شدن.

در سال ۲۰۱۲ و به دنبال موفقیت سریال Dream High2 (رویای بلند) جی.وای.پی تصمیم گرفت جه بوم و جینیونگ در سری دوم این دراما به عنوان بازیگر دبیو کنن.
جه بوم در قالب “جی بی” (نقش اصلی) و جینیونگ در نقش “یی بونگ” (نقش مکمل) در این دراما فعالیت خودشون رو به عنوان بازیگر شروع کردند.
جه بوم با اسم هنری JB  و جینیونگ با اسم هنری جونیور (Junior  که .Jr نوشته میشه) شروع به کار کردن.
رویای بلند ۲ از تاریخ ۳۰ژانویه ۲۰۱۲ تا ۲۰ مارس ۲۰۱۲ در ۱۶ قسمت روی آنتن شبکه KBS رفت.

از همون دوران دریم های زمزمه های دبیو جه بوم وجینیونگ در یک گروه به گوش میرسید تا اینکه سرانجام در می ۲۰۱۲ کمپانی جی وای پی رسما خبر دبیو این رو در گروه دو نفره ی “جی جی پروجکت” اعلام کرد. این کمپانی تا اون زمان گروه های شناخته شده ای از جمله Wonder Girls, 2AM, 2PM, miss A داشت، و انتظارات عمومی برای گروه جدید بالا رفته بود. سرانجام در تاریخ ۲۰ می ۲۰۱۲ جی جی پروجکت با سینگل “Bounce” به طور رسمی دبیو کرد.

مینی آلبوم اونها شامل چهار ترک هست:
Bounce
(꽂혔어 (Hooked
(이 노래가 끝나기 전에 (Before This Song Ends) feat. 수지(Suzy
(Bounce (Instrumental

موزیک ویدیو تایتل ترک یعنی “Bounce” به صورت رسمی از کانال یوتیوب منتشر شد و در عرض ۲ روز از یک میلیون بازدید عبور کرد.
این موزیک ویدیو توجهات بسیاری رو به خودش جلب کرد و تونست رتبه #۴ بیشترین لایک، رتبه #۱۰ بیشترین بازدید، رتبه #۷ ویدیوهایی که مورد بحث قرار گرفتن، و رتبه #۴ ویدیوهای مورد علاقه ی یوتیوب رو در سطح جهانی کسب کنه و در کره ی جنوبی رتبه #۱  هر چهار چارت قرار گرفت.  همچنین در چارت ‘Top Dance Album’ در iTunes رتبه ی #۱۰ رو به خودش اختصاص داد. دبیو استیج جی جی پروجکت ۲۴می و در  M! Countdown اجرا شد.

ریلتی شو جی جی پروجکت به اسم JJ Project MTV Diaries از تاریخ ۲۵ژوئن پخش شد. یک مجموعه ی ۴۵ قسمتی با میانگین حدودا ۱۰ دقیقه برای هر قسمت.
در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۲ جی جی پروجکت از طرف “کیم هیونگ سوک” موزیسن بزرگ کره دعوت شدن تا در برنامه ی موسیقی MM Choice از شبکه ی  MBC شرکت کنن.
در این برنامه جی جی پروجکت در قالب یک تیم به صورت پروژه ای آهنگ “Na Na Na” از Yoo Seung-jun رو بازسازی و اجرا کردن که مراحل ساخت و اجرای آهنگ رو در برنامه ای با همین اسم ضبط شد.

بعد از اون جی جی پروجکت فعالیت رسمی نداشتن تا اینکه در آپریل ۲۰۱۳ بار دیگه هر دو در قالب بازیگر در درامای شبکه MBC به اسم ” When a Man Falls in Love ” در نقش مکمل حضور پیدا کردن.
با پایان این دراما باز هم خبری از جی جی پروجکت نبود تا اینکه در ژانویه ۲۰۱۴ کمپانی جی وای پی اعلام کرد جه بوم و جینیونگ برای بار دوم به عنوان اعضای گروه هفت نفره ی  GOT7  دبیو خواهند کرد.
(نکته: جی وای پی هیچوقت خبر دیسبند شدن جی جی پروجکت رو اعلام نکرد، در واقع هیچوقت وضعیت دقیقی از جی جی پروجکت از طرف کمپانی اعلام نشد، با وجود موفقیت اونها در زمان دبیو در ادامه فعالیت های اونها طبق انتظار پیش نرفت که باز هم دلیل این مشخص نیست، اما عده ای میگن به خاطر شرایط مالی بد کمپانی در اون زمان بوده که حتی در زمان دبیو گاتسون هم ادامه داشته. به هر حال هیچ خبر یا مقاله دقیق و کامل و موثقی از این موضوع یافت نشده و به محض پیدا شدن قطعا اطلاع رسانی میشه.)

 

در سال ۲۰۱۷ در تاریخ ۳۱ جولای، بعد از ۵ سال انتظار جی جی پروجکت با آلبوم Verse#2 برگشتن.
این مینی آلبوم با تایتل ترک (Tomorrow,Today(내일,오늘شامل هشت ترک هست که همه ترک ها ساخته جه بوم و جینیونگ یا حاصل همکاری هر دو به همراه سایر موزیسین های تیم سازنده هستند. شخص J.Y Park هم در ساخت تایتل همکاری داشت.
علی رغم اینکه Tomorrow,Today متاسفانه نتونست در کمال شایستگی در موزیک شوها جایزه ای کسب کنه اما آلبوم به طور کلی عملکرد خوبی داشت.
ترند اول جهانی شدن؛ رتبه یک سرچ ملون؛ قرار گرفتن در رتبه یک چارت فروش Haneto؛ رسیدن به ۱.۷ میلیون بازدید در ۲۴ساعت اول!
همینطور در روز اول انتشار در صدر آیتنز ۱۲ کشور قرار گرفت و در کره هم رتبه اول چارت های Bugs و Mnet را به خودش اختصاص داد.

همچنین آهنگ Tomorrow,Today موفق شد بیشترین لایک در چارت ملون رو از بین تایتل ترک های گات سون کسب کنه و این رتبه یک رو تا زمان تایتل Lullaby حفظ کرد.
علاوه بر این؛ Verse۲ با رتبه ۲ وارد چارت جهانی آلبوم های بیلبورد شد و تبدیل به پرفروش ترین آلبوم کی پاپ هفته در آمریکا.
همچنین آلبوم رتبه ۹ رو در چارت جهانی Heatseekersٛ Album به دست آورد و در سال ۲۰۱۷؛ رتبه ۵ از ۲۰ آلبوم منتخب منتقدین موسیقی بیلبورد رو به خودش اختصاص داد. و در سال ۲۰۱۹ در لیست ۲۵ آلبوم برتر کی پاپ در کنار اسامی بزرگی مثل BigBang, 2NE1, WnderGirls, EpikHigh, IU قرار گرفت.

در حال حاضر؛ علاوه بر فعالیت به عنوان عضوی از گات سون و همکاری در ساخت آلبوم های گروه جه بوم و جینیونگ هر دو فعالیت های دیگه ای هم دارن. جینیونگ رسما به عنوان بازیگر در کمپانی جی وای پی بازیگری رو ادامه میده و بعد از سریال when a man loves در سریال های متعددی بازی کرده:
My love Eun-dong -2015
Legend of the Blue Sea -2016
Magic School – 2017
He Is Psychometric -2019
When My Love Blooms -2020
جه بوم با لقب هنری Defsoul یا .Def در تیمی از موزیسین ها و دوستانش تحت گروهٚ Øffshore داره.

آخرین فعالیت مشترک جه بوم و جینیونگ در زمینه بازیگری در سریال “شوالیه رویاها Dream Knight اتفاق افتاد که سایر اعضای گات سون هم در مینی دراما به ایفای نقش پرداختند.

«براساس آخرین آپدیت کمپانی در تاریخ می ۲۰۲۰»


Spotify

FaceBook

۲۷ comments

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*