۲۶ comments

  1. یه چیزی من امروز شنیدم که انگار میگفتن بم بم توی تایلند اشتباهی یه چیزو دار زدن ترجمه کرده این درسته اگه درسته میشه بپرسم اون توی سایت قرار میگیره و یا گرفته

    1. توی کانال توضیح دادیم عزیزم.
      ? قبلش یه توضیحی درمورد برنامه Where Is My Friend’s Home بهتون میدم. سال ۲۰۱۶ بعد از کامبک Fly بم بم و جکسون به این برنامه دعوت شدند تا با چندتا پسره خارجی که الان تو کره زندگی میکنن، به تایلند کشور بم بم برن و اون کشورشو به جکسون و پسرای دیگه نشون بده. تویه هرقسمت پسرا به بخشای مختلف کشور میرن و بم بم سرپرست تیم میشه و حرفای مردم کشورشو ترجمه میکنه.?
      ???

      “بم بم از گاتسون استعدادهای فوق العاده ای داره، ولی شاید تو این مورد(راهنمای سفر) بودن اینجوری نیست!
      بم بم از گات سون شخصیتی برونگرا، مشتاق و شوخ طبعه. همینطور نباید از این نکته غافل شد که بم بم میتونه علاوه بر زبان مادری خودش که تایلندی هست به چند زبان مختلف دیگه هم حرف بزنه و ترجمه کنه. ولی متأسفانه تو این برنامه مترجمی رو امتحان کرد، و به یه فاجعه ترسناک تبدیل شد.

      چندسال پیش، اعضای برنامه ی “خانه­ی دوست کجاست؟” به روستایی در تایلند رفتند تا دراونجا از قهوه های محلی بچشند و کشاورزی و پخت و پز اون روستا رو امتحان کنن. ازونجایی که بم بم میتونه تایلندی صحبت کنه پس معلومه که به عنوان راهنما و مترجم گروه انتخاب شد. همون موقع، یکی از روستایی ها داشت یه سری از چیزهایی که باعث خاص بودن روستا میشد رو به گروه نشون میداد و به یک تاب که بخشی از فرهنگ اصیل منطقه حساب میشد اشاره کرد. موقعی که همه چیز داشت کاملا آروم و به نرمی پیش میرفت، اونها نزدیک بود که یه حرکت دراماتیک بزنن.

      همینطور که فرد روستایی داشت به بم بم توضیح میداد که موقع فستیوال تاب بازی، همه سوار تاب میشدن و تاب بازی میکردن…. بم بم به سمت دوستاش برگشت تا حرفای مرد روستایی رو براشون توضیح بده، تنها مشکلی که این وسط پیش اومد این بود که بم بم همه چیز و اشتباه فهمیده بود. یعنی اینکه چیزی که اون فهمیده بود و داشت به بقیه توضیح میداد اصلا اون چیزایی نبود که مرده تعریف کرده بود.? بم بم کلمه “تاب” رو اشتباه “دار” شنیده بود و فکرکرده بود تویه این جشنواره مردم رو دار میزنن و به ارواح پیشکش میکنن.?‍♀️

      صدالبته، دوستاش از داستان ترسناکی که یهو بم بم داشت براشون تعریف میکرد شوکه شده بودن. وقتی پسرا خواستن یکم بیشتر درمورد داستان بدونن اینکه دقیقا چی و چجوری انتخاب میشه تا به ارواح تقدیم بشه، بم بم بهشون گفت که فقط آدماانتخاب میشن. جکسون از این حرفا خیلی شکه شده بود و سر بم بم فریاد کشید، چون نمیتونست باورکنه چنین روستای آرومی بخواد همچین مراسم ترسناکی رو برگزار کنه. اما بم بم به سرعت بهش گفت که تمام حرفایی که زده درسته! تا اینکه روستایی به بم بم گفت هرکسی که تو این روستاست میتونه تو مراسم “تاب”بازی شرکت کنه (بالاخره کلمه درست و شنید?). بعد از این حرف مرد، بم بم فهمید که منظور مرد روستایی تاب بازیه نه دار زدن مردم برای تقدیم به ارواح!! اون از اینکه این اتفاق نمیوفته خیلی خوشحال شد.

      خیلی خوبه که بگیم بم بم دیگه هیچ توری رو راهنمایی نمیکنه!☺️

      1. مرسی عزیزم از توضیحاتت همون بهتر دیگه هیچ توری رو راهنمایی نکنه برای همه بهتره

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*